Ja?! Ja na pewno nie jestem alkoholikiem!!!!!

alkoholizm, choroba alkoholowa, uzależnienia, leczenie odwykowy, substancje psychoaktywne

Alkoholizm uznany jest przez Światową Organizację Zdrowia za chorobę i to chorobę chroniczną i postępującą.

W Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób ICD-10 alkoholizm umiejscowiony jest w kategorii: Zaburzenia psychiczne, w podkategorii: Zaburzenia spowodowane używanie substancji psychoaktywnych, oznaczony symbolem F.10.2.
Kiedy spożywanie alkoholu przybiera wymiar chorobowy? Na to pytanie jest trudno odpowiedzieć zarówno otoczeniu jak i samemu choremu. Oczywiście diagnozę bez problemu może postawić specjalista – psychiatra bądź specjalista terapii uzależnień. Najpierw należy jednak do nich dotrzeć. Z tym bywa różnie, niełatwo i nie chodzi o dostępność placówek leczniczych ale opór samego alkoholika, bez którego zgody, chęci, zaangażowania nie będzie można mówić o powodzeniu leczenia.
Jakie symptomy powinny zaniepokoić potencjalnych alkoholików oraz ich otoczenie? Jak można dokonać samooceny, autodiagnozy, która powinna zmobilizować chorych do poszukania pomocy u specjalistów? Poniżej załączam dwa testy, które warto sobie przeprowadzić, kiedy sposób picia i ilość spożywanego alkoholu zaczyna wzbudzać nasze zaniepokojenie.

test baltimorski

test_audit